Sony Xperia Z Ultra 16 GB / paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z Ultra 16 GB / paars op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

whacker 05-08-2015

De Z Ultra heeft last van spontane barsten. Komt omdat het design zodanig dun is dat de warmte niet goed kan afgevoerd worden. Lees meer op tweakers forum of andere fora hierover.
Heb er zelf ook last van. Ondanks dat ik de telefoon de eerste drie weken ENORM voorzichtig heb behandeld kwam er een barst aan de achterkant.

Ondanks deze problemen is het de beste telefoon die ik ooit heb gehad (heb er al 30-tal gehad ondertussen). Ligt enorm goed in de hand doordat de achterkant ook glas is glijdt hij niet weg. Het is de eerste telefoon die nooit uit mijn handen is gegleden.

De software is (ondanks enkele Sony apps die ik niet nodig heb en niet verwijderd kunnen worden) erg goed. Het eerste toestel dat ik niet heb moeten rooten of een custom rom opzetten opdat die alles deed wat ik wou.

De accuduur is zeer goed. Het scherm verbruikt natuurlijk enorm veel maar Sony heeft een ingebouwd energiebeheer waardoor de telefoon het drie dagen uithoudt bij licht gebruikt. Makkelijk anderhalve dag bij normaal gebruik.

Wat net iets minder is, is het wifi bereik. Dit is niet heel goed (ik kan verder zitten met mijn Samsung tablet/phone waar ik al geen bereik meer heb met de Sony). De 4G werkt dan wel weer heel goed waardoor ik vaak in de tuin gewoon 4G gebruik.

Als er ooit een barst in de voorkant komt heb je wel een vrij groot probleem. Het scherm zit namelijk vastgemaakt aan de voorzijde waardoor beiden vervangen moeten worden. Dit kost makkelijk meer dan 150 euro indien je het laat doen.

Enorm snelle telefoon aan een heel interessante prijs. Draait alle zware apps zonder enig probleem.